Fotografie Culinara

Fotografie Culinara

Toti cumparam, pregatim si consumam alimente si, de cele mai multe ori, le alegem pe cele a caror prezentare este cea mai placuta din punct de vedere estetic. Fie ca este vorba despre preparatele unui meniu cu fotografii, a unor afise sau bannere, cele mai ispititoare vor fi inotdeauna cele prezentate intr-o maniera cat mat mai atragatoare si profesionala, dintr-un unghi sau o perspectiva noua. Elementul de noutate in arta culinara, cel care poate sa creasca, de exemplu, vanzarile unui produs culinar, este insasi fotografia. Tocmai de aceea, o fotografie culinara este vitala pentru promovarea eficienta a unui produs, imaginea fiind practic cartea sa de vizita. In industria culinara, gustul si prezentarea sunt la fel de importante, dar in termeni de marketing, prezentarea face totul. O fotografie culinara este intai de toate un spectacol vizual, este menita sa atraga, sa imbie, sa faca pofta…

Fotografia culinara cere pasiune si o intelegere exhaustiva a produselor: gandeste-te ca inghetata se topeste, verdeturile proaspete se ofilesc… o fotografie culinara necesita flexibilitate si o atentie sporita la detalii, factori care dau imaginii autenticitate. Tinta? Apetitul privitorului. Un produs culinar detine toate elementele de design care reusesc sa faca o imagine cu adevarat frapanta. Culoare, textura, linii, forme, toate sunt acolo, dar ingredientul cheie este captarea imaginii intr-un mod in care privitorul vrea sa manance ceea ce vede, chiar daca nu ii este foame. O fotografie culinara reusita ii va lasa privitorului gura apa.

Pentru mine, fotografia nu este doar o reproducere a ceea ce se vede, ci mai degraba un limbaj prin forma. De aceea imi doresc sa ii acord prilejul de a fi o manifestare cu caracter creativ, sa surprinda culorile vibrante si texturile unui preparat culinar, sa faca privitorul sa intuiasca doar din imagine mirosul si gustul preparatelor fotografiate si sa i se faca pofta.